Home

Siviløkonom nhh jobb

Mange NHH-kandidater får tidlig et stort ansvar, og har ofte ledende posisjoner eller nøkkelroller i bedriften videre i karrieren. Med en master i økonomi og administrasjon har du en allsidig utdanning som kvalifiserer for et bredt spekter av jobber, uavhengig av hvilken spesialisering du velger [Ad Wizard] No ads available in this position. Helleveien 30, 5045 Bergen; Næringslivsutvalget v/NHH 201 Norges Handelshøyskole (NHH) - SIVILØKONOM - ØKONOMI OG ADMINISTRASJON. Finn drømmejobben gjennom KarriereStart.no - startsiden for jobb og karriere. Valg av skole, studie og yrke. Studier 3.762 studier Skoler 2.895 skoler Yrkesguide 716 yrker Kurs 336 kurs Norge 242 studiesteder Utlandet 82 studietibud Magasinet Artikler og tip Karriereprosjekt - Master I ØKONOMI OG LEDELSE, siviløkonom. a) Utdanning Mastergrad i økonomi og administrasjon ved NHH Norges Handelshøyskole. Krav: Generell studiekompetanse 53 studiepoeng med førstegangsvitnemål, 56 poeng ordinært. S1+S2 eller R1 matte. Informasjon hentet fra nettsiden til NHH. (NHH, Norges Handelhøyskole, 2016.

Mari Claire er mor til to norskfødte barn og siviløkonom

IT/telekom er en bransje som blir stadig mer attraktiv for økonomer. Blant dem som ble uteksaminert fra NHH i 2018, jobber 8,6% i denne bransjen, mot 4,5% bare tre år tidligere. Av masterstudentene på BI som ble uteksaminert i 2018, jobber like mange innenfor IT, teknologi og telekommunikasjon som innenfor bank, finans og forsikring Tre av fire får jobb i studietiden. Rundt tre av fire får jobb før de er ferdige med studiene. Og 82,6 prosent var i relevant jobb et halvt år etter studiene. Det er en liten nedgang fra 86,5 prosent året før. — Det er gledelig å se at arbeidsmarkedet fremdeles er godt for siviløkonomer fra NHH

Master i økonomi og administrasjon - siviløkonom, 2 år NHH

1. Hvor studert du siviløkonom? Har forstått det sånn at studenter fra BI og NHH får lettere jobb enn andre skoler. Søker du i Finnmark? Vet at mange søker seg til Finnmark for å jobbe ett år for så å søke lengre sør når de har fått litt erfaring
  2. istrative fagområder. Mange jobber i det private næringslivet - for eksempel med bank og forsikring, revisjon, i olje- og gassektoren, innenfor reiselivet, i IT-bransjen og med transport og shipping
  3. nhh foreslår four karriere kvinner og toppledelse ledelse livsstil lØnn lØnn mangfold markedsfØring medlemsfordeler mentorprogram mer enn jobb nettverk nÆringsliv organisasjon og ledelse pensjon pensjon personlig Økonomi personvern politikk regnskap regnskap og skatt samfunnsansvar sivilØkonom sosiale medier strategi student.
  4. Kommer raskt ut i jobb. FTs rangering er basert på data fra skolene og alumni. Kåringen vektlegger blant annet kandidatenes lønn og karriere, men også utdanningens internasjonale orientering og mangfold. Den nye kåringen viser en økning i antall NHH-studenter som har jobb tre måneder etter fullført utdanning
  5. ert fra NHH i 2016. 95 prosent av dem har fast ansettelse og 98,8 prosent opplever å ha relevant jobb to år etter studiet

Ledige stillinger - NU - NHH

Som siviløkonom har Haug Villum det som er regnet for å være den fremste lederutdanningen i Norge. Hun er siviløkonom fra NHH i Bergen. - Alle jobber har sider ved seg som man liker mindre Vi ser at privat sektor belønner innsats i større grad enn det offentlig sektor gjør, slik at de privatansatte raskt går forbi sine tidligere medstudenter som har fått jobb i offentlig sektor, selv om startlønnen i snitt er lavere i privat sektor, sier Tom Bolstad, administrerende direktør i Econa.827.000 kronerSer man bort fra de nyutdannede, har en siviløkonom en personlig. Tittelen siviløkonom er faglig anerkjent, og du vil stille sterkt i kampen om de mest attraktive arbeidstakerne. Jobb med aksjer, investeringer, eller med finansiell rådgiving. Consulting. Bruk den økonomiske ekspertisen din til å hjelpe andre bedrifter optimalisere driften sin 39 ledige jobber som Siviløkonom er tilgjengelig på Indeed.com. Namsfogd I Finnmark, Business Controller, Analytikere Innen Strategi Og Analyse og mer

Her finner du alt av informasjon om utdanning innen SIVILØKONOM - ØKONOMI OG ADMINISTRASJON (5-årig master).Studiet går under: Økonomi, marked og administrasjon.Det er 4 registrert skoler som tilbyr studiet, fordelt på 4 studiesteder. Det er registrert 3 relaterte studier, og det finnes 12 relaterte yrker til utdanningen SIVILØKONOM - ØKONOMI OG ADMINISTRASJON (5-årig master) Siviløkonom selv, jobber periodevis mye, har peiodevis ok arbeidsdager. Hvis en ønsker en 8-16 jobb og ikke skal jobbe mye i perioder må en si det på intervju. Men ikke forvent samme kariere og lønn som de som jobber ræva av seg. Jeg hadde noen år jeg jobbet lite og hadde mye fri på grunn av hobbyer Vil jeg få jobb, hvor mye skal jeg For å kunne kalle deg siviløkonom må du ha en mastergrad i økonomi og administrasjon. Samfunnsøkonomer analyserer økonomien i samfunnet, Jeg lurer på om dere har noen formening om jeg har en mulighet til å komme inn på NHH til høsten,. Tittelen siviløkonom er på vei ut. Økonomisk Rapport kjenner til at distriktshøgskoler som i dag ikke har lov til å utdanne siviløkonomer jobber med å få i stand masterstudier. BIs engelske navn på sin grad blir Master of Science in Business. Kanskje havner NHH på det samme,.

Hvis du ønsker å ta deler av utdannelsen i utlandet, så tilbyr NHH mange muligheter: Du kan blant annet ta en dobbeltgrad, en internasjonal CEMS-grad, søke Innovation School eller Gründerskolen, eller dra på utveksling til en av de 170 skolene i 50 land som NHH har avtaler med. Nær halvparten av alle NHH-studenter reiser på utveksling i løpet av studiet Mange får jobb før endte studier. Arbeidsmarkedsundersøkelsen viser også at 82,4 prosent av alle studentene fikk jobb innen seks måneder etter endt utdannelse. Dette er en liten oppgang sammenlignet med året før. Syv av ti masterstudenter blir tilbudt jobb før endte studier Selv om de er ute av siviløkonom-rangeringen, skal NHH og BI delta i Financial Times' kåring av de beste europeiske businesskolene, som er en samlerangering av alle programrangeringene Financial Times gjør. Denne listen publiseres i desember hvert år, og i fjor kom BI på 36. plass, mens NHH kom på 39. Artikkelen fortsetter under annonse jeg vurderer å ta Økonomi og administrasjon ved høyskolen i Agder ( Kristiansand). Da får jeg tittelen siviløkonom. Er dette studiet mindre verdt i forhold til BI eller NHH? Jeg får vel den samme type utdanning, gjøre jeg ikke? Kan søke samme jobber osv? Hvor krevende er dette studiet

Norges Handelshøyskole (NHH) - SIVILØKONOM - ØKONOMI OG

Lurer du på hva en siviløkonom jobber med? Økonomer kan sies å være poteten i næringslivet. Breddekompetansen du får gjør at mange karriereveier er åpne. På våre nettsider kan du lese om hva noen.. Har søkt på Siviløkonomutdanningen ved NHH og økonomi og administrasjon ved NTNU. Egentlig så har jeg vært ganske bestemt på at det er NHH jeg vil gå på grunnet den prestisjen som følger med å gå der. Det som har gjort meg litt usikker er det at jeg har lest at en del studenter der er misfornøyde med tilbudet NHH har når det kommer til IT-relaterte valgfag

Karriereprosjekt Siviløkonom NHH Samfunnsfag Oppgav

Hei! Jeg er ferdig utdannet siviløkonom om halvannet år. Jeg aner ikke hva jeg vil bli. Jeg sliter med å se hvilke muligheter som finnes bortsett fra å følge strømmen og starte i revisjon/konsulentbransjen. Hvilke andre muligheter har man? Litt usikker på om investeringsbank er noe for meg, men j.. I går snakket jeg med en kar som er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) i Bergen. Han fullførte våren 2014. Han bor nå i Oslo/Akershus og sliter med å få jobb. Han jobber fortsatt i matbutikk. Tenk at en siviløkonom med fem års utdannelse fra en av nordens beste handelshøyskoler.. Siviløkonom jobbmuligheter - Andre jobber - Diskusjon . istrasjon og ledelse ; Som siviløkonom har Haug Villum det som er regnet for å være den fremste lederutdanningen i Norge. Hun er siviløkonom fra NHH i Bergen - Det er et utrolig bredt spekter av muligheter som siviløkonom Har snakket med en som fikk jobb i Ernst & Young, og han fortalte at alle NHH-studenter blir innkalt til intervju, mens for at en BI-student skal bli innkalt til intervju, må h*n ha B i snitt. Det er nok enda litt forskjell på de to skolene, men hvilken skole du har gått på er vel ikke det viktigste for en bedrift når de ansetter folk Jeg er en kvinne på 30 år som ble utdannet siviløkonom fra NHH for noen år siden. Jeg jobber i et av de store internasjonale oljeselskapene, har godt over millionen i lønn og har fått bodd/jobbet mye i utlandet. Jeg elsker jobben min, den er både utfordrende og spennende, og jeg har store mulighe..

Som siviløkonom kan du fylle ulike roller i de fleste bransjer og er også kvalifisert for doktorgradsstudier. Velger du profilen regnskap og revisjon tildeles du mastergrad i regnskap og revisjon, og oppfyller utdanningskravene for å søke Finanstilsynet om å bli statsautorisert revisor når karakterkravene er oppnådd nhh Kvinnelige siviløkonomer starter med 40.000 kroner mindre enn mennene Mannlige siviløkonomer fra NHH får over 40.000 kroner mer i lønn i sin første jobb sammenlignet med kvinnene Nyutdannet Siviløkonom jobb i Stavanger kommune Careerjet . Er du nyutdannet jurist, siviløkonom eller revisor innen skatterett og søker din første jobb? Er du strukturert, Den gjennomsnittlige lønnen for NHH-kandidatene, inkludert bonus, overtid og goder, har økt fra 507.000 kroner i 2013 til 536.000 kroner i fjor.Det er en økning på.

Flere NHH-ere jobber i utlandet: - Det var uaktuelt å søke jobber i Norge Flere enn hver tiende siviløkonom fra NHH reiser utenlands for å finne jobb. Aleksandra Maria Kjemhus (27) og kjæresten Anders Fløystad (26) valgte å starte karrieren i København Du finner 73 ledige stillinger med søkeordet siviløkonom på FINN Jobb. Søk blant alle typer jobber i hele Norge - En siviløkonom får godt betalt. Startlønn varierer etter hvor i landet du jobber, ansvarsoppgaver og hvilket type selskap du jobber i. En vanlig lønn for en som er nyutdannet ligger mellom 500 000 og 600 000 kroner i året. Det varierer veldig. Generelt vil jeg si at det er en godt betalt jobb Samfunnsgeograf:- Blir du siviløkonom i Agder, er det fordi du ikke kom inn på NHH Samfunnsgeograf Karl-Fredrik Tangen tar bladet fra munnen. STUDERT: Karl-Fredrik Tangen mener mange studenter blir skuffet over arbeidsmarkedets respons på utdanningen de har valgt

Økonom lønn: Dette tjener norske økonomer i 2019 - Opus

Som siviløkonom har du en bred faglig plattform som kvalifiserer deg for jobber i de fleste bransjer. Mange NHH-kandidater starter karrieren innen konsulentvirksomhet, revisjon, bank og finans, og stadig flere får jobb i IT-bransjen Siviløkonom NHH, forfatter Stavanger-området, Norge 156 forbindelser. Bli med for å knytte kontakt. Selvstendig næringsdrivende. Universitetet i Stavanger (UiS) Rapporter denne profilen; Om. Sysler med mye, men er nå først og fremst forfatter NHH-rektor: - Følg dine interesser -Jeg mener at man bør følge sine faglige interesser og bygge kompetanse knyttet til disse, er Øystein Thøgersens tips til unge som vil bli ledere. Har fulgt interessene: - Lederambisjonene kom senere og minst like mye grunnet mitt engasjement for NHH og et ønske om å bidra i utviklingen, som av et ønske om å bli leder

Studenter herfra får en startlønn på 540

Vi må også vurdere om tittelen siviløkonom er noe potensielle utenlandsstudenter burde ta hensyn til. Bakgrunn for tittelen. Siviløkonomtittelen ble originalt utstedt av Norges Handelshøyskole (NHH). I 1963 ble tittelen lovbeskyttet, og den ble tildelt kandidater fra NHH som hadde fullført deres treårige program Siviløkonom NHH at Siviløkonom Olav Gjerland Møre og Romsdal fylke, Norge 437 forbindelser. Bli med for å knytte kontakt. Siviløkonom Olav Gjerland. Rapporter denne profilen; Erfaring. Siviløkonom NHH Siviløkonom Olav Gjerland Marit Svensgaard er siviløkonom fra NHH. Hun har bred erfaring med evalueringer, I Oslo Economics jobber Marianne med ulike problemstillinger innenfor en rekke sektorer, herunder samferdsel, boligmarkedet, skatt og merverdiavgift, arbeidsmarkedet og offentlige anskaffelser NHH job postings are updated regularly. Please check back often if you are an experienced candidate in the market for a change, if you are about to graduate from a program in the health care field, or if you have a friend or colleague in the health care professional interested in a new opportunity at a progressive community hospital

Utdanninger innen økonomi og administrasjon fokuserer på ulike deler av faget økonomi, som for eksempel regnskapsføring, revisjon, ledelse, administrasjon og organisasjon NHH har et fantastisk studiemiljø, du møter alle typer mennesker der. De er konservative og teoretiske i undervisningen, men har et godt rykte i næringslivet, noe som gjør det veldig enkelt å få jobb - gode karakterer fra NHH kan du bruke til alt Ønsker du å bli siviløkonom ved siden av full jobb? Da kan du ta en Master i økonomi og ledelse ved Høgskolen i Innlandet. Du kan velge mellom tre ulike hovedprofiler: digital ledelse og business analytics, markedsføringsledelse, eller økonomistyring

Siviløkonom NHH i Egen virksomhet Aust-Agder fylke, Norge 48 forbindelser. Bli med for å knytte kontakt. Egen virksomhet. Norges Handelshøyskole (NHH) Rapporter denne profilen; Om. Experienced MBA with a demonstrated history of working in various sectors of Norwegian industry; transportation, mechanical and maritime industry Arbeidsmarkedet for siviløkonomer er svært godt. Undersøkelser viser at 99 % av NHH-studentene får relevant jobb etter studiene (Kilde: Kandidatundersøkelsen 2018, Sammen). Med en grad fra NHH er du kvalifisert for spennende jobber i de fleste bransjer, både i Norge og i utlandet VG Nett Debatt> Forbruker> Jobb og Utdanning . Du må og økonomi virker veldig interessant for min del. Første valget mitt er selvsagt Økonomi og administrasjon på NHH. Leste et sted en gang at dette studiet, som forøvrig kan taes på NTNU, var en mix av både sivilingeniør og siviløkonom. En mer slagkraftig. Søk etter nye Nyutdannet-siviløkonom-til-våren-jobber. Godkjente arbeidstakere. Her får du en rask, enkel og kostnadsfri metode på å finne en jobb blant 14.800+ jobbtilbud i Norge og utlandet Som siviløkonom har du mange yrkes- og jobbmuligheter. Siviløkonomer jobber ofte med ledelse og styring av bedrifter og organisasjoner. Vanlige arbeidsoppgaver for en siviløkonom

Pål Zachariassen har alltid hatt en stor interesse for økonomi og bestemte seg derfor å bli siviløkonom ved NHH. Han har alltid ment at som økonom har du mange muligheter, og personlig mener han at som siviløkonom har han fått akkurat dette. Hans siste år på NHH og hans første jobb som ERP-leverandør endret fokuset fra økonomi til IT Avkobling fra NHH. Aronsen forteller at hobbyen også betydde mye mens hun studerte. - NHH er en skole med mange flinke studenter som leser mye og jobber hardt. Og det er litt høyt press. Fallskjermhoppingen var nok det eneste som fikk meg til å koble helt av. Der var det ingen som pratet om studier, jobb eller politikk - Som konserncontroller jobber Hedvig Jakobsen allerede tett sammen med økonomisjefen, Hedvig Jakobsen er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH), Hovelsen startet 1. august i stillingen som controller, er utdannet siviløkonom og har en mastergrad i økonomistyring fra Handelshøyskolen i Trondheim

Siviløkonom som sliter med å få jobb

På Norges Handelshøyskole (NHH) må en søker ha et karaktersnitt på 56,5 i ordinær kvote. Ved Universitetet Sør-Øst Handelshøyskolen (USN) på Ringerike, der Daniel Fimreite utdanner seg til siviløkonom, har alle de kvalifiserte søkerne kommet inn Teknisk ukeblad gjorde et utvalg i Studiebarometeret og sammenlignet tidsbruken til sivilingeniør-, siviløkonom-, (NHH) 37,1 timer i uken. Studiestøtten er så lav at svært mange studenter jobber deltid RSM Norge - RSM søker nyutdannede revisorer til 2021 - studenter ved NHH. Finn drømmejobben gjennom KarriereStart.no - startsiden for jobb og karriere Caroline er utdannet siviløkonom fra NHH, i tillegg til en bachelorgrad i utviklingsstudier, en bachelorgrad i arbeids- og organisasjonspsykologi og en mastergrad i regnskap og revisjon. Hun har 14 års erfaring som leder i privat sektor, organisasjoner og stiftelse, i tillegg til erfaring fra BDO, EY og KPMG Siviløkonom Title. The Siviløkonom title is a well-established and recognised professional qualification in business and industry in Norway which indicates a high level of education in business studies

Siviløkonom utdanning

Masterstudenter fra BI blir stadig mer ettertraktet, og totalt 77 prosent av alle masterstudentene var i jobb før fullført utdannelse i 2017. Det viser Handelshøyskolen BIs arbeidsmarkedsundersøkelse for 2018 Du har til sommeren 2021 gjennomført tre eller fire års utdanning som siviløkonom, sivilingeniør, MSc eller MBA, og kan vise til sterke resultater. En lærerik sommer Et summer internship i Bekk Management Consulting (BMC) gir deg anledning til å utfordre deg selv og utforske konsulentrollen Fra NHH til lærerjobb til skoleleder. Det var tilfeldigheter som gjorde at siviløkonomen Trond endte opp med jobb i skolen. - Da jeg var ferdig utdannet i 1989 var det en økonomisk nedgangsperiode. Det var ikke så lett å få jobb som siviløkonom Masterstudiet i økonomi og administrasjon er et toårig studium som leder fram til graden master i økonomi og administrasjon og gir rett til tittelen siviløkonom. Studiet kvalifiserer til krevende jobber i næringsliv og forvaltning, som for eksempel konsulentoppgaver og utrednings- og ledelsesoppgaver på høyt nivå både innenfor offentlig sektor og privat næringsliv Espen Ommedal er partner i Thommessen og arbeider i avdeling for skatt og transaksjon. Han har mange års erfaring med rådgivningsarbeid innenfor norsk og internasjonal skatterett, selskapsrett og alminnelig forretningsjus overfor store nasjonale og internasjonale selskaper samt dets eiere. Espen har videre en sterk bransjespesialisering overfor tradisjonell og offshore shipping samt oljeservice

Vis Jarle Møens profil på LinkedIn, verdens største faglige nettverk. Jarle har 2 jobber oppført på profilen. Se hele profilen på LinkedIn og finn Jarles forbindelser og jobber i tilsvarende bedrifter Hedvig Jakobsen er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH), og har erfaring som prosjektøkonom fra Siemens og revisjon fra PwC. Før hun kom til NTS ASA, jobbet hun med budsjettering, rapportering og analyse i Equinor ASA. 39-åringen er bosatt i Rørvik, er gift og har to barn Bilder av Øystein Haara Photography. Kontakt oss Adresse Brak Nygårdsgaten 23 5015 Bergen Epost: brak@brak.no Twitter: @brak_musikk Facebook: B

Navn: Anders Rygh Stilling: Administrerende direktør Sporveien T-banen AS, Konserndirektør Eiendom Kontaktinformasjon: +47 951 18 133. Utdannelse: Sivilingeniør teknisk kybernetikk (NTNU), MBA strategi og finans (BI), Befalsskole Sjøforsvaret. Bakgrunn/erfaring: 18 år som rådgiver innenfor strategi, restrukturering og omstilling - Vice President/Partner og leder for strategipraksisen i. Søk etter nye Siviløkonom-jobber. Godkjente arbeidstakere. Her får du en rask, enkel og kostnadsfri metode på å finne en jobb blant 16.100+ jobbtilbud i Norge og utlandet Geelmuyden er utdannet siviløkonom og medgründer i Skandinavias største kommunikasjonsbyrå, Geelmuyden Kiese (GK). Før han var med på dannelsen av GK i 1989 jobbet Geelmuyden med diverse. Hans første jobb var på IBM-hovedkontoret i New York, senere jobbet han også som redaktør i Farmand og sjefredaktør i Morgenbladet

Flere NHH-ere jobber i utlandet: – Det var uaktuelt å søke

Søk etter Siviløkonom-jobber i Oslo. Godkjente arbeidstakere. Her får du en rask, enkel og kostnadsfri metode på å finne en jobb blant 14.100+ jobbtilbud i Norge og utlandet 23 ledige jobber som Siviløkonom er tilgjengelig i Hvalstad på Indeed.com. Økonomi, Project Controller, Samfunnsøkonom og mer

Jon Fredrik Baksaas – WikipediaHøland og Setskog Sparebanks utdanningsstipendNHH-forsker får Nobelprisen - Bergens TidendeEcona - Econa gratulerer Eldar Sætre som ny Statoil sjefPer Martin Sandtrøen politisk rådgiver for partilederenOm oss - KarabinLykken står den dristige bi - Spaltister - Kommentarer - E24BI-rektoren om corona og ledelse | Kapital

Sider i kategorien «Norske siviløkonomer fra NHH» Under vises 139 av totalt 139 sider som befinner seg i denne kategorien NHH skal etter universitets- og høyskoleloven § 4-3 femte ledd, så langt det er mulig og rimelig, legge studiesituasjonen til rette for studenter som har særskilte behov som følge av funksjonnedsettelse, Siviløkonom - tilleggsbetegnelse til master i økonomi og administrasjon Tirsdag 3. november kl. 17.00. Hva kan du om teknologi? Teknologiforståelse holdes i flere sammenhenger frem som en viktig kompetanse i morgendagens arbeidsliv. Vil du lære mer - og styrke dine evner til å se nye forretningsmuligheter, kommunisere effektivt tverrfaglig og stille nødvendige spørsmål Siviløkonom (literally civil economist) is an academic degree issued within the field of business administration and a professional title in Norway (with corresponding titles in Denmark and Sweden, see below under See also), obtained after 5 years of studies.The title is protected and can only be used by persons having met certain qualifications as directed by the Norwegian Ministry of.

• Hvordan bruke roomsketcher.
  • Newfoundlandshund brun.
  • Twitter politi bodø.
  • Väder torremolinos.
  • Domstol innstilling.
  • Rar file opener for windows 10.
  • Hårmodell søkes 2017.
  • Flyreiser til fransk polynesia.
  • Single.de test.
  • Ventetid biopsi.
  • Blaue maus whisky bewertung.
  • Hallands nyheter varberg.